ADO Biljartvereniging

Foto van ADO logo

Foto van locatie

De biljartvereniging A.D.O. is opgericht op 26 oktober 1926. Daarmee is A.D.O. na de Nootdorpse IJsclub de oudste vereniging in Nootdorp. De afkorting A.D.O. betekent “Alles Door Oefening”. De eerste wedstrijden werden gespeeld in café “De Zon” gevestigd in de Dorpsstraat.

Foto van krantenartikel

De eigenaar van dit café, Kees Sluis was een van de oprichters van de vereniging. Op de foto, gemaakt tijdens het 1e lustrum, staat hij 2e van links. Het krantenbericht is uit de Delftsche Courant van 11 februari 1928.

Foto van bijeenkomst

Tientallen jaren heeft A.D.O op deze locatie gespeeld. Daarna is er op diverse plaatsen gebiljart.

Onder andere:

-Café “De Gouden Star”, het huidige “Grand café 1837”, in Nootdorp,

-Manege “De Molenkant”, in Nootdorp,

-De Groene Wijdte in Pijnacker,

-en bij de stichting “ Crayenburg “ in Nootdorp.

In 2016 heeft A.D.O. onderdak gevonden in de entresol van de kantine van de Nootdorpse Tennis Club.

Foto van huidige locatieFoto van biljarttafel

Er moesten wel eigen tafels worden aangeschaft. Om het voor iedereen bereikbaar te maken is ook een traplift geïnstalleerd.